Skip to main content

This is not right

Assalamualaykum.
Today,we had Baazar Sejagat. It's like a mini Pasar Malam.
We have working schedule that we followed. My team's shift was in the afternoon. I cant lie. It was fun ,working in a team. Our shift was just for an hour. Although we didnt exactly worked for an hour. In fact, we worked for like 15 mins -.- because of some miscommunications in our group. The main food hasnt arrived yet that time, we dont know the price of the foods we were going to sell, the tent hasnt been decorated yet and many more. So ended up,we finished setting up all those things nearly at 1:45 pm. And my team's shift ended at 2pm. -.-  so yeah.
Didnt manage to make that much memories being at the stall.
But , of course life continues, we entertained ourselves exploring,food shopping and selfie-ing .
So yes it was fun.
.
.
.






UNTIL
Just now,after me and my friends went into the Haunted House (not bad at all,nice work ghosts from pegasus team)
I accompanied my friend to the Dataran (Where the bazaar is located) , Ya Allah. My jaw dropped. It's more like Guys' assembly!
Full of XY gens !

I hesitated in each movement.
Honestly, i hate crowded places ESPECIALLY IF IT'S CROWDED WITH MEN.
Felt like crying.Plus,it's dark there. There's not enough lighting.I cant see their faces! Anything can happen kottttt .
Argh stressed.

At that moment,a sudden thought flew into my head.
'This is not right"
'I had so much fun today absent mindedly and at the same time what if i have done some sins without me realizing it.'. Ouch T.T
Im scared.
Did i lower my gaze ?
Did i speak anything usefull or just nonsense?
Did i control my laugh?
Did i 'jaga Ikhtilat' ?
Now im sad.
May Allah protect us always from all these tricks of Syaitaan.
Aamiin.

I hope tomorrow, second day of bazaar, i wont repeat the same mistakes i did.
InsyaaAllah.

Comments

Popular posts from this blog

Sumpitan Glamping, Lenggong, Perak

Assalamualaykum wbt. Akhirnya, ada kekuatan yang tak dapat diabaikan untuk kemaskini blog ini haha Hari ini sis nak kongsikan pengalaman 'Camping' di tempat baru! Tempat ini baru dibuka pada tahun ini dan dinamakan sebagai  Sumpitan Glamping . Glamping ini bertempat di  Daerah Lenggong, Perak Darul Rizuan . Mungkin ada yang lupa, Lenggong ini adalah kawasan Prasejarah yang dijaga tau! Ingat tak Perak Man? Lelaki prasejarah yang dijumpai tulang belulang badannya yang disebut dalam buku teks sejarah sekolah menengah? Ya, sinilah tempat asalnya.  Kepada yang meminati permandangan perkampungan dan hutan, korang mesti akan seronok datang sini. Selain daripada adanya banyak  sungai , Lenggong juga ada banyak  Gua  tau! Gua-gua ini siap boleh di'explore'. Tetapi perlu pandai-pandai hubungi ejen-ejen tempatan lah untuk bantu bimbing kita sepanjang 'exploration' dalam gua nanti.  Air terjun ? Ada! Tetapi sis tak pergi lah, tak larat nak mendaki haha Harga penginapan di S

Poem: If I May

  Title: If I May Theme: Spiritual Reminder   If I may, I need you to tell me, That the world is temporary, And less people are wary, About the end that they will carry.   If I may, Remind me, please, Whether in hardship or ease, And no matter what I’ve seized, It’s only Him I have to please.   If I may, Give me a guarantee, For all the ambiguities, And for all the uncertainties, He’s always here, providing clarities.      If I may, Let it be known, For happiness to be owned, Live simply do not moan, And that’s the biggest don’t.   If I may, Help my thought to mend, That failure is not the end, Put trust in His hand, For I’ll be guided till the very end. - Muneera, 21st June 2018

Si Kecil Asykin

Esok, saya perlu berada di negeri jiran iaitu Perak. Kami di Hidayah Centre Foundation Wilayah Utara akan mengadakan sebuah program Ziarah Mesra Kampung Orang Asal. Saya akan ke sana menaiki Kereta Api dari Butterworth.  Saya singgah di masjid berdekatan dengan Penang Sentral. Memandangkan saya tiba 2 setengah jam lebih awal,  saya fikir baik saya berehat di dalam masjid sementara menunggu masuk waktu Asar.  Tiba-tiba, muncul seorang kanak-kanak dari tandas di sebelah kiri saya.  “Kakak nak sembahyang?,” tanya dia. “Dak, kak nak tunggu masuk waktu Asaq dulu”, jawab saya dengan senyuman. “Kamu buat apa sini?” tanya saya.  “Saya nak sembahyang”, katanya sambil menghadiahkan senyuman yang paling manis. Saya masuk ke ruangan sembahyang. Mengekorinya. Suis-suis lampu dan kipas dibuka satu persatu. Langsir dibetul-betulkan. Lagak AJK masjid. Saya pula sibuk mencari soket untuk mengecas telefon pintar saya. “Adik sorang ja ka?” tanya saya. “Ha sorang. Abang tak dak, abang dalam penjara kena t