Skip to main content

Final Episode of Asasi Drama

Assalamualaykum ,
*trumpet sounds* plus *drum roll*
ENDED MY FOUNDATION STUDIES
Alhamdulillah .

weeeeeee...
no more packed schedules :') finally .
after 6 months living out there without family beside,at last, reunited hehe
Very grateful to Allah for giving me(us) the chance to study Alhamdulillah,whereas so many out there cant study right ?

so,from now on , i will be facing these typical questions :-
"How's final exam?" <<<< (always hesitate to answer that)
"What's ur next plan?"
"What do you plan to do for degree?"
"How's Sarawak?How's the food?"
"Mun! why you look thin?" <<<< (SOALAN PALING MEMBAHAGIAKAN)

i need to find answers to those questions fast . hmmm

So what happened on the last Episode of Asasi Drama ?
first, of course Final Biology Paper
second,Gala Night uolls! haha
lastly, self Reflection

Alhamdulillah i learnt HUGE things
Bismillahirahmanirahim.
First,Family is the most important source of Life. haha we all know that.Being far apart from family thought me the Value of  Family and that i need to appreciate them for as long as i live.
Second,Friends :) im very very very very very very Grateful to be blessed w such Lovely and Lively friends <3
ok here i go, i would like to thank :-

1.Nur Sakinah Roslan (My First ever Roommate)
Thanks Sasa for everything, you know what, i think u hv the most numbers of my stories and secrets than other ppl hv ..i think hahah .. cause everytime something happened, just after i entered the room, i'll tell you everything HAHA i give the best listener award to you.
thank u for being such an adorable roommate.. making cute things,jokes altho u urself dont realize it , yes u r cute .
thank u so much for tolerating every single fuss and nonsense i made XD
serious .
the fact that i dont get jealous of other people roomategoals-relationship is because i have the coolest roommate ever. YEAH
i will miss all those moments of laughter ,
Waking up every morning , stalking and judging people outside the window while having Breakfast HAHA :P
Shouting , "Ma Rabbu ka ?" to the neighbours when they make noise and sometimes to others for no reason.
Accompany u to the toilet at 3 am
Setting alarm early morning (kononnya nak study)  but both of us didnt wake up LOL
Trying my best to be as quiet as i can when u sleep cause even the sound of needle dropping on the floor could wake u up, unfortunately im worst at that -.- ( tapak kaki sahaja dh cukup kuat bunyi dia)
Last one, aku ingat lagi waktu Black out sem 1 dulu, aku baru nak TakbiratulIhram "AllahuAkbar"
tetiba lampu terpadam.
and u were like  "M__ ! M__! " (calls my name)
HAHAHA aku terus.. " YA YA YA aku kat sini"


hey ! Just Be yourself,okay ?
Brave , Kind , Confident , Cheerful
Continue doing all the good things u r doing now.
Solat awal waktu selalu,Baca Quran selalu, baca Mathurat .. (Thumbs up)
Jaga diri  nahh.. 2020 nnti kawen enn ? HAHA Aamiin. jemput akuuu , aku kat kedah je ponnn

2.JPMU
-Barisan MT yg dihormati :)
(Tulis dlm bahasa melayu je lah ek , susah benor nk maintain ayat2 jiwang in English,al maklum lah .. x pro)
Alhamdulillah,sangat bersyukur sbb dikurniakan Abg2 Kakak2 MT yg hebat2 ni MasyaAllah.        
Dulu korang mungkin sgt keliru, "Knp aku yang dipilih utk meneraju kepimpinan ni?
ketahuilah Allah Maha Mengetahui,Dia dah susun semua ni,
Allah pilih orang2 hebat mcm korang utk bantu agama Nya.
"Tapi knp Aku? Ramai lg yg hebat diluar sana"
Take this as an oppurtunity Allah give to us, tak semua layak dapat kan . Allah beri jawatan/tanggungjawab ni sbb Dia nak uji tahap keimanan kita,adakah dengan ujian satu persatu lepas tu kita terus mengalah atau bangkit dan teruskan perjuangan ?
Mungkin sebelum ni korang belum pernah menjadi apa yg korang jadi di JPMU ni, jadi Allah nak latih hamba2 yg Dia Cintai ni,Jangan mengeluh , jangan risau , Allah knows the best.
Bg kami, korang dah lakukan yg terbaik , Alhamdulillah.
Sepanjang Asasi ni,mesti korang dah lalui segala liku liku kepayahan yg kami di bawah ini tak tahu,
Semoga Allah memberi ganjaran yang berlipat ganda kpd korang :)
Aku belajar banyak dr korang.serious tak tipu.

-Seterusnya semua... mmber JPMU
Ukhuwah jangan ckp lah , through out Asasi, ukhuwah , persahabatan ni lah banyak memainkan peranan , walau banyak masalah yg berlaku , salah faham yang berlaku, hati2 kita ni jgn dibiarkan jarak, pegang kuat2 sahabat2 ni , Wallahi tak tahu lah nnti blh jumpa ke lg sahabat2 yg mcm ni :(
aku sayang sangat korang semuaaaa :* muah sikit.
lately ni, kita jarang berjumpa kan.. lepas ALIF.. sbb stress, jaga masa.. sbb nk kena study bagai..
sampai tak keluar makan pon XD
Minta Maaf ya atas semua kesalahan atau kesilapan yg aku buat.. korang tahu kan aku tak sengaja :P
Buat lah JAULAH KE KEDAH / PULAU PINANG plak. pleasee
klu dtg kedah bgtahu tau.
nak alamat rmh ke ? hehe sila PM
takkan lupa geng geng gila .. Shaz,Azirah,Jiha,Ima,Fam..

SENTIASA ISTIQOMAH MUJAHADAH ,JIHAD DI JALAN ALLAH ! :)
jaga Iman ya anak2 sekalian.
dan.. paling penting, nak kawen tu. jgn lupa jemput kamiii

3. Hidayah Effendy <3
hai dayahhhh.. huhuhuhu
classmate yg comel sorg ni. Thank u so Much Dayah sbb jadi partner in all cases, in all crimes sepanjang asasi ni.
thank u jugak sbb kekdg jadi tutor tak berbayar ,
thanks sbb selalu sabar ja layan karenah me yg pelik pelik ni.. suka buat lawak bengong kekdg hahaha bg dayah pening je.
simpan rahsia kita yg lawak2 tu tau HAHAHA jgn gtau sesapa.
Goodluck in studies.
u too , always be urself, dont let ppl bring u down just like that :*
u r one STRONG LADY ! and u know that.
jumpa kat Barat nnti ! XOXO


Kay .. insyaaAllah takat ni je kot.. kalau ada sambungan i'll make part 2 hahaha

kpd shaz , hahaha nnti aku buat satu post asing utk ang. LOL  (tunggu ..bila rajin skit aku buat HAHAHA)

nah... blnja gmbar Gala Night sikit .



ps: klu ada typo.. pandai2 hampa lah nahh

Comments

Popular posts from this blog

Sumpitan Glamping, Lenggong, Perak

Assalamualaykum wbt. Akhirnya, ada kekuatan yang tak dapat diabaikan untuk kemaskini blog ini haha Hari ini sis nak kongsikan pengalaman 'Camping' di tempat baru! Tempat ini baru dibuka pada tahun ini dan dinamakan sebagai  Sumpitan Glamping . Glamping ini bertempat di  Daerah Lenggong, Perak Darul Rizuan . Mungkin ada yang lupa, Lenggong ini adalah kawasan Prasejarah yang dijaga tau! Ingat tak Perak Man? Lelaki prasejarah yang dijumpai tulang belulang badannya yang disebut dalam buku teks sejarah sekolah menengah? Ya, sinilah tempat asalnya.  Kepada yang meminati permandangan perkampungan dan hutan, korang mesti akan seronok datang sini. Selain daripada adanya banyak  sungai , Lenggong juga ada banyak  Gua  tau! Gua-gua ini siap boleh di'explore'. Tetapi perlu pandai-pandai hubungi ejen-ejen tempatan lah untuk bantu bimbing kita sepanjang 'exploration' dalam gua nanti.  Air terjun ? Ada! Tetapi sis tak pergi lah, tak larat nak mendaki haha Harga penginapan di S

Poem: If I May

  Title: If I May Theme: Spiritual Reminder   If I may, I need you to tell me, That the world is temporary, And less people are wary, About the end that they will carry.   If I may, Remind me, please, Whether in hardship or ease, And no matter what I’ve seized, It’s only Him I have to please.   If I may, Give me a guarantee, For all the ambiguities, And for all the uncertainties, He’s always here, providing clarities.      If I may, Let it be known, For happiness to be owned, Live simply do not moan, And that’s the biggest don’t.   If I may, Help my thought to mend, That failure is not the end, Put trust in His hand, For I’ll be guided till the very end. - Muneera, 21st June 2018

Si Kecil Asykin

Esok, saya perlu berada di negeri jiran iaitu Perak. Kami di Hidayah Centre Foundation Wilayah Utara akan mengadakan sebuah program Ziarah Mesra Kampung Orang Asal. Saya akan ke sana menaiki Kereta Api dari Butterworth.  Saya singgah di masjid berdekatan dengan Penang Sentral. Memandangkan saya tiba 2 setengah jam lebih awal,  saya fikir baik saya berehat di dalam masjid sementara menunggu masuk waktu Asar.  Tiba-tiba, muncul seorang kanak-kanak dari tandas di sebelah kiri saya.  “Kakak nak sembahyang?,” tanya dia. “Dak, kak nak tunggu masuk waktu Asaq dulu”, jawab saya dengan senyuman. “Kamu buat apa sini?” tanya saya.  “Saya nak sembahyang”, katanya sambil menghadiahkan senyuman yang paling manis. Saya masuk ke ruangan sembahyang. Mengekorinya. Suis-suis lampu dan kipas dibuka satu persatu. Langsir dibetul-betulkan. Lagak AJK masjid. Saya pula sibuk mencari soket untuk mengecas telefon pintar saya. “Adik sorang ja ka?” tanya saya. “Ha sorang. Abang tak dak, abang dalam penjara kena t